Since we trust that you have worked on the first part of the elwa course 'Sustainable language teaching and learning' before starting this course, we won't explain our understanding of foreign language teaching and learning again. Neither will we introduce the different tools of teacher learning again, since we have already done so quite thoroughly in the previous part. However, we will give all participants the chance to introduce themselves and to get into touch with other colleagues. Moreoever we will include an overview of both parts of the course for all of you to remember what you have read and heard about in part 1.
© 2021 Elewa. All Rights Reserved.
1 Comment
persönliche Frage zur Einleitung:
– Welcher Moderne-Begriff liegt hier zu Grunde? Der der beginnenden Frühen Neuzeit (Wende vom 15. zum. 16. Jh.), weil der historische Plot im 15. Jahrhundert angesiedelt ist? Oder die Entstehungszeit der dramatischen Fassung Goethes (Arbeiten (am Urfaust) ab 1770, Erstveröffentlichung 1808)? Hier sehe zu den ausschlaggebenden Daten der politischen Zeitrechnung zumindest keinen Zusammenhang (zu früh/spät für Revolution von 1789 oder Vormärz (1830)). Oder wurde hier eine literaturgeschichtliche Einordnung getroffen?