Since we trust that you have worked on the first part of the elwa course 'Sustainable language teaching and learning' before starting this course, we won't explain our understanding of foreign language teaching and learning again. Neither will we introduce the different tools of teacher learning again, since we have already done so quite thoroughly in the previous part. However, we will give all participants the chance to introduce themselves and to get into touch with other colleagues. Moreoever we will include an overview of both parts of the course for all of you to remember what you have read and heard about in part 1.
© 2021 Elewa. All Rights Reserved.
1 Comment
Teamarbeit und „weniger ist mehr“ können sich im Sinne der Schüler wunderbar ergänzen, wenn schon in der Vorbereitung fächerübergreifend gedacht wird. Besteht ein Team zum Beispiel aus KlassenlehrerIn , SprachlehrerIn, BewegungslehrerIn, und WerklehrerIn, könnte das Epochenthema auf allen Ebenen lebendig bearbeitet werden.
In der Realität, wissen die KollegInnen oft nichts von dem Pensum, das die Schüler in anderen Fächern zu bearbeiten haben.